Pomoc, mám doma neprodejnou nemovitost!
24. 12. 2018

Pomoc, mám doma neprodejnou nemovitost!

Co s tím? Jak se to v dnešní době, kdy je všeobecně nedostatek bytů či domů na trhu, vůbec může stát? Pokud se nemovitost neprodává, vyplývají z toho jen dvě věci:

  • špatný marketink

  • nereálná cena

V případě, že prodáváte s pomocí realitní kanceláře, špatný marketink můžete s vysokou pravděpodobností vyloučit. Máte kvalitní fotografie, poutavý popis, týdny běží a nikdo se vám na byt neozývá? Podle čeho jste stanovili jeho prodejní cenu?

Řada majitelů nemovitostí používá stejnou strategii prodeje. A to „Zkusím, a když to nepůjde, zlevním". Na tom není nic špatného, Češi rádi při koupi vyjednávají o ceně. Problém nastane až v případě, když ten první „nástřel" je příliš vzdálený realitě.

Často se setkávám s argumentem, že majitel bytu má na prodej čas a nic ho netlačí. Bohužel si neuvědomuje, že čím déle se dům prodává, tím jsou vyšší náklady, které jeho majitel musí snášet. Tvrzení, že byt nic nepotřebuje, není pravdivé. Musíte platit nájem, daně, v domech přes zimu temperovat, v létě sekat trávník atd. Kromě těchto věcí mají nemovitosti, které jsou dlouho na prodej, u kupujících punc podezřelosti. Nikdo se po čase neubrání otázce: „Jaký je tam háček, že se to ještě neprodalo?"

Nakonec se každý dříve či později dostane k tomu, že začne snižovat cenu. Ani na tom není nic špatného, když to udělá rozumně.

Možní kupující, když surfují po inzerátech, mají ve zvyku všímat si nemovitostí, které vyčnívají z průměru. Takže si předraženou nemovitost zapamatují. Stejně rychle zareagují i na změnu její ceny. Ale jestli si myslíte, že poběží k telefonu dohodnout si prohlídku, nemusí to být tak úplně pravda. Mohou vyčkávat, kolik ještě z ceny půjde dolů.

Není proto vůbec od věci prokonzultovat startovací prodejní cenu s makléřem, který má k dispozici databázi skutečných prodejních cen podobných nemovitostí.

Bc. Markéta Vašatová
Autor: Bc. Markéta Vašatová

  • vášnivá "studentka"kurzů a seminářů
  • organizátorka všeho, vždy, všude a stále
  • cestovatelka po asijských zemích, ale i po horách
  • milovnice života
  • žena, která žije naplno již 37 let
  • kamarádka, která má pořád plnou hlavu nápadů
  • častá návštěvnice Moravy, hlavně Mikulova
  • realitní makléřka, pro kterou jsou důležité vztahy

Jsem holka, která vyrostla na vesnici - Velké Ledské u Častolovic. Po vystudování Obchodní akademie jsem si přidala studium hotelnictví a cestovního ruchu. Hurá jsem bakalářka a vpřed „do světa“. Jako au-pairka a servírka jsem pracovala 1,5 roku ve Švýcarsku, Anglii a Německu.

Když jsem se vrátila "ze zkušené", našla jsem si svou vysněnou práci jako manažerka cateringu. Bavilo mě vymýšlet a  zajišťovat akce, večírky, rauty, oslavy, svatby. Byla jsem jako ryba ve vodě, opravdu jsem zažívala rána, kdy jsem nemohla dospat, jak jsem se těšila na akci.     Práci jsem si organizovala sama, šéfové mi dávali velký prostor. Díky Vám, šéfové.

No a pak už se mi zas tak velký ten prostor nezdál… no a já jsem člověk, co ho moc brzdit nemohou. A tak jsem hledala jiné možnosti. A našla jsem…

Píše se rok 2008 a přestože jsem si nedokázala představit, co je  živnosťák, zvítězila svobodná práce.

Začala jsem se učit makléřině v jedné docela malé kanceláři, kde byly prima vztahy. I mě potkaly krušné začátky. Půl roku bez koruny a slzičky z pocitu neúspěchu. Pocítila jsem, jak lidé nemají makléře rádi a několikrát jsem to chtěla zabalit. Bylo mi smutno, když jsem říkala, že pracuji jako realitní makléřka. Fakt těžce jsem nesla neoblíbenost tohoto oboru a hlavně to, s jakými praktikami jiných makléřů, jsem se setkávala.

Jsem ráda, že je to pryč. Že jsem "u reality" zůstala a ucítila, že mým posláním je pomáhat lidem a že v oblasti nemovitostí je toho "pomáhání" zapotřebí jako soli.

Rok 2017 je mým devátým rokem v realitách a ten osmý byl mým opravdu šťastným. Buduji s kolegy svou společnost a už to není jen o realitách. Máme letité vztahy, krásné plány a spokojené klienty. Zákazníci si nás našli.

Vlastně jsem zjistila, že, jak se říká, „nenabíráme nemovitosti", ale potkáváme naše klienty a mnohými vznikají velmi příjemné vztahy. Vnímám, že to je největší základ tolik potřebného dobrého obchodu a vzájemně příjemné lidské užitečnosti.

 
 
 
 
 

E-book zdarma

Jak dobře prodat nemovitost

zpracováním osobních údajů

E-book zdarma

Jak dobře prodat nemovitost

zpracováním osobních údajů